Direktlänk till inlägg 14 oktober 2010

Torsdag

Av josefineikt - 14 oktober 2010 21:32

Petter  o jag var inställda på en lektion med vår handledare vid tolv så vi betämde oss för att åka vid elva men när jag står o tankar bilen så ringer telefonen. Cristina ringer och frågar var vi är och jag svarade att vi var påväg till sala. Hon påpekar att hon väntat på oss i en timme för att vi bestämt möta vilket varken jag eller Petter kommer ihåg att vi planerat. Så just nu så har vi en inte så glad KLU på halsen men det ska vi nog lyckas vända på. Hoppas jag. Jag mejlade och bad så jätte mycket om ursäkt för själv är jag ingen som brukar glömma bort eller komma försent men lätt hänt. Nu tar vi nya tag. I Cristinas svar så hade hon några treor som ville ha hjälp med powerpoint så i morgon blir det till att planera det.

  vår handledare är riktigt skön, vi kom vid tolv till sala för att vara med på lektionen men när vi kommer in så säger hon att vi bara behöver vara med de sista minutrarna för att prata mer om det nya projektet. Så Petter och jag går iväg en timme för att sedan gå till klassen den sista kvarten och prata.

  Vi stannade en stund och bestämde att nästa torsdag ska vi ha en fortbildning med vår handledare i Scribus och hon skulle meddela arbetslaget om de ville vara med.

Nu var det dags att åka hem igen då. Inte mycke till skola idag men fick endå lite planerat och vi har även en hel del att planera i morgon.

VFU
 
 
Ingen bild

Lars

18 oktober 2010 20:36

Hej!
Hoppas att det löste sig. Du brukar ju ha ordning på sådana saker. Hörde via Måns att du gjort ett bra jobb under första veckan därute. Du har brukar ju ha bra idéer och är seriös i det du jobbar med, så det förstår jag.
Kul med webbtidning. Vore ju bra med att hitta en metod/arbetssätt andra kan använda sig av också. Vad behöver man tänka på när man bygger webbtidning med sina elever. Hur ser er plan ut? Vilka moment känns viktigast att få med? Ni har ju själva byggt en tidning och vet var svårigheterna ligger. Såg att Måns svarat Petter och gett en del tips, så jag ska skriver inte mer om det här.
Spännande om ni får köra med arbetslaget också. Ska bli kul att höra mer om.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av josefineikt - 19 november 2010 15:00

VARFÖR? Idag sitter allt i tekniken Tekniken hjälper elever med sämre förutsättningar Man lär sig diskutera o prata med andra elever Det hjälper utvecka elever Utnyttja elevers intresse Skapa engagemang/motiverande (Fostrande) Hur man b...

Av josefineikt - 18 november 2010 20:28

Jag har svårt att sätta fingret på vad exaakt digital kometens är men om man bryter ner själva ordet och utgår ifrån det. Digital- allt som är digitalt som t.ex. en dator, projektor,telefon m.m men i just detta fall så känns dator och projektor: Lägg...

Av josefineikt - 28 oktober 2010 09:39

På morgonen så träffade vi idrottsläraren som ville ha hjälp med lite saker inför öppet hus. Han hade filmer låg på skivor i hans videokamera och han lyckades inte få in dem i datorn vilket petter o jag skulle hjälpa honom med. Vi satt en timme med d...

Av josefineikt - 28 oktober 2010 09:23

Då var det eaminationsdagen då. Måns kom och tittade en stund av vår lektion. Vi hade lagt upp den så att först på morgonen så hade vi besök av en tjej från kommunen som tog kort och pratade lite med oss. http://www.sala.se/Information/Alla-nyheter/N...

Av josefineikt - 28 oktober 2010 09:17

I måndags var det egentligen studiedag på vfuskolan vilket vi också skulle ha då men Petter och passade på att planera inför tisdagens lektioner. Eftersom att Måns skulle komma så ver det på tiden att vi planerade vad som skulle hända på lektionen. L...

Ovido - Quiz & Flashcards