Direktlänk till inlägg 18 november 2010

Digital kometens

Av josefineikt - 18 november 2010 20:28

Jag har svårt att sätta fingret på vad exaakt digital kometens är men om man bryter ner själva ordet och utgår ifrån det. Digital- allt som är digitalt som t.ex en dator, projektor,telefon m.m men i just detta fall så känns dator och projektor: Lägger man till kometens är att kunna tillämpa kunskap och färdighet tillsammans.

  Så DIGITAL KOMPETENS är att kunna använda sina kunskaper och färdigheter i en digital miljö. För mig är det att kunna samarbeta i en grupp o hjälpa varandra med hjälp av sina kunskaper och färdigheter.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av josefineikt - 19 november 2010 15:00

VARFÖR? Idag sitter allt i tekniken Tekniken hjälper elever med sämre förutsättningar Man lär sig diskutera o prata med andra elever Det hjälper utvecka elever Utnyttja elevers intresse Skapa engagemang/motiverande (Fostrande) Hur man b...

Av josefineikt - 28 oktober 2010 09:39

På morgonen så träffade vi idrottsläraren som ville ha hjälp med lite saker inför öppet hus. Han hade filmer låg på skivor i hans videokamera och han lyckades inte få in dem i datorn vilket petter o jag skulle hjälpa honom med. Vi satt en timme med d...

Av josefineikt - 28 oktober 2010 09:23

Då var det eaminationsdagen då. Måns kom och tittade en stund av vår lektion. Vi hade lagt upp den så att först på morgonen så hade vi besök av en tjej från kommunen som tog kort och pratade lite med oss. http://www.sala.se/Information/Alla-nyheter/N...

Av josefineikt - 28 oktober 2010 09:17

I måndags var det egentligen studiedag på vfuskolan vilket vi också skulle ha då men Petter och passade på att planera inför tisdagens lektioner. Eftersom att Måns skulle komma så ver det på tiden att vi planerade vad som skulle hända på lektionen. L...

Av josefineikt - 24 oktober 2010 12:30

Weebly Vi åkte till Sala o träffade tre tjejer som ska göra en hemsida som redovisningsform på deras projektarbete. De var jätte snabba på att lära sig det vi visade dem. Jag hade inställningen att jag skulle köra samma lektion som jag gjort med ...

Ovido - Quiz & Flashcards